Kiitos asiakkaat!

Teimme kyselyn asiakastyytyväisyydestä kuluttaja-asiakkaillemme joulukuussa 2020 ja saimme erinomaisen NPS (=Net Promoter Score) -arvosanan 72. Kysely lähetettiin sähköpostitse 450 asiakkaalle ja kyselyyn pääsi myös vastaamaan vapaasti nettisivujemme sekä Facebook-sivumme kautta.

Vastauksia asiakastyytyväisyyskyselyyn saimme 113 vastaajalta. Vastaajat jakautuivat seuraavasti: suosittelijat 78 %, neutraalit 19%, arvostelijat 5 %.

Kuinka osaamme palvella

Asiakkaiden antamien vastausten perusteella palvelumme ovat luotettavia, joustavia ja sujuvia. Myös palvelumme asiantuntemus ja ystävällisyys sai hyvät arvostelut. Keskiarvot olivat seuraavat (Asteikko 1 – 5, 1=erittäin tyytymätön ja 5=erittäin tyytyväinen):

palvelun sujuvuus                 4,41

palvelun asiantuntevuus       4,3

palvelun luotettavuus           4,4

palvelun ystävällisyys            4,34

palvelun joustavuus              4,36

palvelun hinta-laatusuhde    3,94

tyytyväisyys kokonaisuudessaan käytettyihin palveluihin 4,32

Kyselyssä oli myös mukana ensimmäistä kertaa nettosuositteluluku NPS, Net Promoter Score- NPS kertoo, miten todennäköisesti asiakkaat suosittelevat brändiä tai yritystä ystävilleen tai kollegoilleen. NPS-arvo vaihtelee arvojen -100 ja +100 välillä. Luku saadaan siten, että arvostelijoiden prosenttiluku vähennetään suosittelijoiden prosenttiluvusta. Yleisesti pistelukua 50 korkeammat tulokset määritellään erinomaisiksi. Saimme arvosanan 72, mikä tarkoittaa erinomaista.

Suurin osa vastaajista kokee nettisivut tärkeäksi kanavaksi saada tietoa toiminnastamme. Ilahduttavan moni seuraa myös tiedotusta sosiaalisessa mediassa.

Mitä meistä sanotaan

Halusimme antaa asiakkaillemme myös mahdollisuuden jättää vapaita kommentteja. Tässä muutamia niistä:

  • ”Asiat on saanut hoidettua aina yhdellä puhelinsoitolla ja palvelu on ollut ystävällistä ja joustavaa.”
  • ”Ystävällinen nopea palvelu”
  • ”Arvostan ja mielelläni tuen paikallista toimijaa. Hintataso on edullinen. Asiakaspalvelun kanssa helppo asioida”
  • ”Kokonaisvaltaisesti ajateltuna erittäin asiakaslähtöinen ja erinomainen asiakaspalvelu”

Muutamia toivetakin asiakkaamme esittivät – tässä jo vastaus muutamaan tulleeseen huomioon:

  • Tiedotamme poikkeavista tyhjennyspäivistä erityisesti juhlapyhien osalta somessa ja nettisivuillamme. Arkipyhät siirtävät tyhjennyspäivää, mutta kaikki vuorossa olevat tyhjennykset hoidetaan.
  • Jäteastioita pestään aina keväisin ja syksyisin – jäteastian pesun voi tilata etukäteen.
  • Mikäli haluaa saada tiedon, milloin tyhjennykset tapahtuvat niin ole yhteydessä asiakaspalvelumme. Toimitamme pyynnöstä tulevat tyhjennykset tiedoksi.
  • Lokatöiden lakisääteisiä siirtoasiakirjoja säilytetään järjestelmässämme vähintään 3 vuotta.

Sydämelliset kiitokset vastauksista – saamamme palautteen pohjalta on hyvä kehittää palveluitamme ja viestintää eteenpäin.