Vastuullisuus vaatii investointeja!

VASTUULLISUUS OSANA RL-PALVELUIDEN TOIMINTAA

Laatupolitiikkamme

Toimimme vastuullisesti, asiakaskeskeisesti, joustavasti ja luotettavasti. Palveluitamme tuottaa ammattitaitoinen, osaava, sekä ystävällinen henkilökuntamme, joka toimii avaintekijänä laadukkaassa toiminnassamme. Kehitämme yhdessä asiakkaidemme kanssa heidän toimintaansa ja autamme asiakkaitamme ymmärtämään ympäristöasioiden merkityksen ja lisäarvon osana heidän omaa liiketoimintaansa. Pyrimme aina tuottamaan asiakkaalle parhaiten sopivan vastuullisen kokonaisratkaisun. Toimintamme pohjana on asiakkaiden toiveet ja vaatimukset sekä lait ja asetukset.

Ympäristöpolitiikkamme

• Kalustomme täyttää EURO 6 päästönormit ja osassa kalustoa käytämme fossiilisen dieselin sijaan uusiutuvista raaka-aineista tuotettua HVO dieseliä. Käytössämme on myös kaasukäyttöistä kalustoa, jonka käyttövoima on biokaasu.
  • Seuraamme säännöllisesti kuljettajiemme ajotapaa ja ohjaamme, sekä koulutamme heitä kohti taloudellisempaa ajamista.
  • Ympäristönhuollon toimialalla markkinat ohjaavat vähähiilisyyteen – tavoitteena saavuttaa hiilineutraali kiertotalousyhteiskunta. Toimintaamme ohjaa vahvasti ilmastovastuu ja hiilijalanjäljen pienentäminen.
  • Käytämme siivoustyössä pääsääntöisesti Joutsen-merkittyjä puhdistusaineita, joiden avulla pienennämme ympäristövaikutuksia. Pyrimme välttämään turhaa kemikaalien käyttöä ja suosimme ympäristöä säästäviä siivous- ja työmenetelmiä.
  • Huomioimme toiminnassamme kestävän kehityksen. Sitoudumme tuottamissamme palveluissamme suojelemaan ympäristöa ja ehkäisemään ympäristön pilaantumista. Sitoudumme myös toimintaamme koskevien sitovien velvoitteiden täyttämiseen ja ympäristöjärjestelmän sekä ympäristönsuojelun tason jatkuvaan parantamiseen.

Ympäristöhuoltopalveluiden käytössä on sertifioitu laatu- ja ympäristöjärjestelmä, joka täyttää ISO9001 ja ISO14001 vaatimukset.

Käytössämme on myös avainlippumerkki. Se kertoo, että palvelumme on kotimaista ja työllistää Suomessa.