Koronan vaikutukset

Arvoisa asiakkaamme,

Hallituksen uusimman linjauksen mukaisesti jätehuolto on määritelty kriittiseksi alaksi. Olemme seuranneet viranomaisten antamia ohjeita ja suosituksia tässä koronavirustilanteessa. Ennaltaehkäisy on parasta varautumista. Pyrimme takamaan asiakkaidemme sekä henkilökuntamme terveyden ja hyvinvoinnin. Henkilökuntamme on ohjeistettu toimimaan tilanteen vaatimalla tavalla ja huolehtimaan mm. käsihygieniasta erityisellä tarkkuudella.

Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse ja sähköpostitse arkisin klo 9-15. Käytössäsi on myös nettisivujemme yhteydenottolomake. Jäteastioiden ja lokakaivojen tyhjennykset toimivat kuten tähänkin asti ja vaihtolavat sekä puristimet tyhjenevät sovitusti.

Huomioithan kuitenkin nämä toistaiseksi voimassa olevat, normaalista poikkeavat, ohjeet koronaviruksen leviämisen rajoittamiseksi:

• Roska-astiat kotona ja töissä on syytä suojata suljettavilla pusseilla. Suljetut roskapussit laitetaan polttoon meneviin sekajätteisiin.
  • Toimitilojen siivouksessa syntyneet jätteet on pakattava erilliseen jätesäkkiin, joka suljetaan ja toimitetaan välittömästi sekajäteastiaan.
  • Koronaviruksen leviämisen estämiseksi paperiset nenäliinat, käsipyyhepaperit ja lautasliinat tulee laittaa myös sekajäteastiaan, suljetuissa pusseissa.
  • Jo sairastuneiden jätteet on syytä kerätä kotona omaan roskakoriin, joka on päällystetty pussilla, roskapussi suljetaan tiiviisti ja viedään sekajäteastiaan.
  • Sekajätettä syntyy vähemmän, kun pakkausmateriaalit lajitellaan tehokkaasti ja pakataan tiiviisti. Lajiteltuja hyötyjakeita kuten kartongit, muovipakkaukset, lasit ja metallit ei tule jättää keräyspisteisiin mikäli jäteastiat ovat täynnä.
  • Mikäli jäteastian tyhjennyksissä tulee katkoksia, pakkaa jätteet tiiviisti ja säilö ne tilaan, jossa niistä ei ole haittaa terveydelle ja jossa esimerkiksi haittaeläimet eivät pääse levittämään jätteitä.
  • Huolehdithan, että roskia ei jää jäteastioiden ulkopuolelle, jolloin linnut tai muut eläimet pääsevät levittämään jätteitä.

Seuraamme tilannetta jatkuvasti, sillä tässä poikkeustilanteessa asiat voivat muuttua nopeastikin. Tiedotamme mahdollisista muutoksista sosiaalisen median kanavissamme sekä www-sivuillamme.